Sala de premsa

imagen

Esportistes d’un institut de Washington visiten Manresa seguint les passes d’Ignasi de Loiola

El dissabte 28 d’octubre, l’operador Varsity Tours va acompanyar els Eye Street Glapping, equip de lluita grecoromana pertanyent a l’Institut Gonzaga de Washington DC  fins a Manresa per conèixer les passes d’Ignasi a la ciutat.  L’equip està fent un tour que inclou entrenaments amb professionals en instal·lacions d’alt nivell, visites al patrimoni i celebració del Cap d’Any a Catalunya.

Llegir més

Presentació de la Cavalcada de Reis 2020

Dia: 01/01/2020
Hora: 6 de la tarda
Lloc: Plaça Major
Intervenen:

-Anna Crespo, regidora de Cultura i Festes

-Representants de l'Agrupació Cultural del Bages, organitzadors de la Cavalcada de Reis

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa recorda la regulació de Trànsit sobre els patinets i altres vehicles de mobilitat personal

L’Ajuntament de Manresa ha iniciat els tràmits per modificar la vigent ordenança de circulació, per incloure-hi diversos aspectes en relació als patinets i la resta de vehicles de mobilitat personal (VMP). Mentrestant, el consistori vol recordar a la ciutadania les regulacions establertes per la Direcció General de Trànsit, entre les quals, per exemple, la prohibició de circular per voreres i el fet que els VMP estan sotmesos a les normes generals de circulació (semàfors, sentit de circulació, alcoholèmia, etc).

Llegir més
imagen

El Bus Manresa supera aquest 2019 els 2,2 milions d’usuaris i se situa en els seus màxims històrics

Des de 1985, només el 2008 va haver-hi més usuaris que aquest 2019. Aquest migdia s’ha fet el lliurament d’un obsequi simbòlic a la viatgera 2,2 milions del servei durant aquest any. Aquest any s’han assolit rècords, amb alguns mesos per sobre dels 200.000 viatgers, xifres mai assolides, i fa pocs dies, el 17 de desembre, van pujar al bus per primer cop a la història més de 10.000 persones en un sol dia.

Llegir més
imagen

La preinscripció a les llars d’infants públiques s’iniciarà al juny de manera virtual i també presencialment amb cita prèvia

A causa del tancament de centres per la Covid-19, les llars d’infants no han pogut fer les jornades de portes obertes. Per aquest motiu, s’està reforçant l’apartat d’Ensenyament de la web municipal amb informació més àmplia de cada llar, amb les seves característiques principals, vídeos de cada centre i vídeos amb testimonis de les famílies. També es podran fer videotrucades amb els equips directius.

Llegir més
imagen

Manresa acull tres jornades especials de donació de sang al Centre Cultural del Casino

Aquests dies, el Banc de Sang està fent una crida a la ciutadania per mantenir el ritme de donacions, que continuen sent necessàries durant l’epidèmia per a tractaments de càncer, accidents o parts amb complicacions, entre altres. A Manresa, es faran unes jornades especials entre el 18 i el 20 de maig. Cal reservar hora a donarsang.gencat.cat.

Llegir més
imagen

Una vintena d’agents del sector turístic de Manresa participen en un intercanvi d’impressions sobre la recuperació del turisme

La trobada s’emmarca en la ronda de reunions que porta a terme el govern amb diversos sectors per discutir les accions a dur a terme en el Pla de Reconstrucció Social i Econòmic de Manresa per donar resposta a la pandèmia de la Covid-19.

Llegir més

Afectacions de trànsit pels treballs d’urbanització a la Via Sant Ignasi, plaça del Remei i carrer Bertrand i Serra

A partir d’aquest dijous s’ocuparà un dels dos carrils de circulació de la Ctra. Pont de Vilomara entre el carrer Bertrand i Serra i el carrer Sant Joan d’en Coll.

 

Llegir més
imagen

Tots els grups municipals de l’Ajuntament de Manresa signen les Bases per a la Reconstrucció Social i Econòmica de la ciutat

La Sala de Columnes de l’Ajuntament de Manresa ha acollit avui l’acte de signatura de l’acord per donar resposta a la pandèmia de la Covid-19, consensuat entre tots els grups municipals (ERC, JxM, PSC, FEM i Cs). El document, amb el títol Bases per a un Pla Local per a la Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa, recull les prioritats i la tipologia de mesures que caldrà posar en marxa per pal·liar les greus repercussions de la pandèmia en tots els àmbits de la vida ciutadana. El document també preveu establir una taula de seguiment permanent, amb els grups polítics i agents socials.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa permetrà a les terrasses de bars i restaurants ampliar l’espai, bonificarà la taxa el 50% i facilitarà els tràmits com a mesures de suport al sector

Quan es posi en marxa la fase 1 del pla de desconfinament de la crisi del Covid 19, que preveu el retorn progressiu de clients a bars i restaurants, s’autoritzarà la instal·lació de terrasses a la via pública. L’Ajuntament de Manresa aplicarà des del primer dia un seguit de mesures amb l’objectiu de donar suport al sector. Destaca la bonificació del 50% de la taxa, la possibilitat d’ampliar l’espai per poder garantir la distància de seguretat exigible, i la simplificació dels tràmits.


Llegir més
imagen

S’obre al públic la nova passera de Can Poc Oli, que apropa el centre de la ciutat a la seva Anella Verda

Davant la impossibilitat de realitzar una caminada col·lectiva per donar a conèixer la nova infraestructura per a vianants i bicicletes —a causa de les mesures per evitar la propagació de la covid-19— l’Ajuntament i les entitats proposants del projecte —que va ser escollit en uns pressupostos participatius— animen la ciutadania a descobrir l’indret pel seu compte.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament reprèn el servei de la zona blava aquest dilluns i posa en circulació 2.000 vals d’aparcament i viatges de bus gratuïts

L’increment progressiu de la mobilitat i l’inici de la reactivació de l’activitat econòmica fa necessari que hi tornin a haver espais disponibles per a l’aparcament en rotació al centre de la ciutatS’ha establert amb l’empresa un protocol de neteja i desinfecció especial als parquímetres per tal que estiguin en correctes condicions sanitàries.

Llegir més

Presentació de les Bases del Pla Local per a la Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa

Dia: 10/05/2020
Hora: 1 del migdia
Lloc: Ajuntament de Manresa - Sala de Columnes (Alcaldia)
Intervenen:

-Valentí Junyent Torras, alcalde de Manresa

-Marc Aloy Guàrdia, tinent d’alcalde de la Presidència

-Felip González Martín, representant del grup municipal PSC

-Roser Alegre Fontanet, representant del grup municipal FEM Manresa

-Andrés Rojo Hernández, grup municipal Ciudadanos de Manresa

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa reprèn l’atenció presencial amb cita prèvia de les oficines d’Atenció Ciutadana i d’Activitat Econòmica i d’altres serveis municipals a partir de dilluns 11 de maig

Es reobre a la ciutadania l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), l’Oficina d’Atenció Econòmica (OAE), el Centre d’Iniciatives per a l’Ocupació (CIO), el Centre de Desenvolupament Empresarial (CEDEM), el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), el Servei d’Atenció Integral (SAI LGTBI), els quatre Equips Bàsics de Serveis Socials (EBAS), el Servei d’Acollida i l’Oficina Jove del Bages. L’atenció es farà exclusivament amb el sistema de cita prèvia.

Llegir més