Sala de premsa

imagen

L’actuació per ampliar l’espai per a vianants continua dilluns vinent als carrers Sant Josep, Sant Fruitós i Nou de Santa Clara

L’objectiu dels treballs és garantir la distància mínima de separació de dos metres entre la ciutadania. En total, s’actuarà al llarg de dos quilòmetres de carrers de la ciutat.

Llegir més
imagen

L'Arxiu Comarcal del Bages reobre la consulta pública presencial

Per tal de complir les directrius establertes durant l’etapa de desconfinament, s’estableix el servei de consulta amb cita prèvia, mitjançant el telèfon  93 873 65 25.

Llegir més
imagen

L’organització del CLAM, Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, ajorna la 17a edició fins al 2021

Tot i que inicialment s’havia considerat la possibilitat de realitzar aquesta edició a la tardor, diverses circumstàncies aconsellen ajornar-la fins al proper any, en què l’organització confia poder tornar a la normalitat

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa aplicarà una reducció al rebut de la taxa d’escombraries i al de les taxes industrials pel temps que els locals han estat obligatòriament tancats al públic

La reducció es calcularà proporcionalment al nombre de dies que els locals i establiments han hagut d’estar tancats al públic. Perquè s’apliqui la reducció cal que se sol·liciti a l’Ajuntament.

Llegir més
imagen

Els Serveis d’Atenció Integral de Manresa i del Bages impulsen el primer Grup de Famílies de Persones Trans de la comarca

La iniciativa s’emmarca en l’Octubre Trans, el mes en què es reivindica la despatologització de la transsexualitat

 

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa posa en marxa una campanya per promoure el llenguatge inclusiu i no sexista

Sota el lema ‘Per un llenguatge no sexista, les coses pel seu nom’, s’ha elaborat una guia pràctica que facilita diferents formes gramaticals que inclouen i visibilitzen les dones. També s’ha elaborat material publicitari que serà visible a la ciutat i s’han preparat dues formacions gratuïtes per entendre, conèixer i aprendre com fer un ús no sexista del llenguatge.  

Llegir més

Treballs de renovació de la xarxa d’aigua potable en un tram del carrer Barcelona

L’actuació arrenca dilluns vinent al tram situat entre els carrers Poeta Mistral i plaça Bages i té una durada aproximada de dos mesos

Llegir més

Afectacions de trànsit per treballs al carrer Dos de Maig, la setmana vinent

Amb motiu d’una actuació vinculada a la construcció d’un supermercat, el dimecres 28 d’octubre es tallarà el trànsit de vehicles entre el carrer Víctor Balaguer i la plaça del Mil·lenari.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa i l’associació Al Noor acorden una solució per als joves que han de ser desallotjats del carrer Ignasi Balcells

Els joves que fins ara ocupaven un immoble al carrer Ignasi Balcells número 15 de Manresa tindran una solució habitacional i seguiment de serveis socials, que els facilitarà recursos de formació i salut, segons l’acord a què s’ha arribat aquest matí entre la regidoria d’Acció i Inclusió Social de l’Ajuntament i l’associació Al Noor, en representació dels joves.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament incorpora la xarxa de camins rurals al Pla de Millora de l’Espai Públic 2021

La inclusió dels camins al pla anual permetrà realitzar una millor planificació, any a any, de les adequacions que necessiten els camins, així com destinar-hi més pressupost i garantir un nivell adequat d’accessibilitat.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa i el Consell Comarcal revisen el grau d’implementació del Pla Industrial del Bages, i presenten l’estudi de Benchmarking i el Mapa Virtual de la Indústria 4.0 portat a terme per Eurecat

En l’acte van participar la regidora  d'Ocupació, Empresa i Coneixement de l'Ajuntament de Manresa, Cristina Cruz Mas; i la consellera de l'àrea de Desenvolupament Comarcal del Consell Comarcal del Bages, Marta Viladés

Llegir més

Aigües de Manresa inicia la segona fase d’obres de renovació de la xarxa d’aigua potable al carrer Carrió

L’actuació es realitza al tram situat entre l’accés posterior del Teatre Kursaal i la plaça Independència.

Llegir més
imagen

Manresa habilita 5 espais alternatius als CAP per portar a terme la campanya de vacunació de la grip

L’Ajuntament de la ciutat cedeix el Pujolet i l’Espai Jove Joan Amades. També es faran vacunacions a les associacions de veïns de Valldaura i del Xup i als locals enfront del Centre de Dia de Sant Andreu.

Llegir més