Mai fins ara s’havia fet un Ple Municipal amb tan poques persones al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa. Amb gairebé tots els regidors a casa seva i connectats a través de la xarxa, el ple s’ha centrat en qüestions diverses vinculades amb l’actual situació d’alarma per la crisi del coronavirus. Els grups han aprovat una declaració conjunta que ha llegit l’alcalde, i han acordat destinar 70.000 euros a comprar equips de protecció i finançar un aparell per realitzar testos ràpids per a la Fundació Althaia. El Ple ha servit per fer un repàs del conjunt de mesures acordades pel consistori en el marc de la crisi.
Sala de premsa
-
CRÒNICA DEL PLE MUNICIPAL: L’Ajuntament de Manresa celebra el primer ple telemàtic de la historia, centrat en les actuacions per frenar la propagació del coronavirus
-
S’ajorna la Fira de l’Ocupació del Bages, que s’havia de fer el 16 d’abril al Museu de la Tècnica
-
Manresa ofereix una agenda cultural per fer des de casa durant la primera quinzena d’abril
-
L’alcalde de Manresa agraeix en un missatge de vídeo la tasca del personal sanitari i la col·laboració de la ciutadania
Els equipaments culturals mostren a partir de demà l’exposició audiovisual “Manresa confinada”
"Manresa confinada" recull les fotografies de la crida a la participació que va fer l’Ajuntament de Manresa perquè els ciutadans fessin de testimoni coral, amb les seves imatges, de la nostra història local més recent sobre el confinament.
Llegir més
Manresa Turisme i l’Hotelet Casa Padró allarguen els ‘Esmorzars Modernistes’ fins al setembre a causa de l’èxit de la proposta gastronòmica i cultural
Els ‘Esmorzars Modernistes’ es podran realitzar tots els divendres de setembre, inclòs per la Diada. La proposta inclou un esmorzar al Rooftop de l’Hotelet i una visita guiada als principals espais modernistes de la Manresa. L’activitat compleix totes les mesures decretades per la Covid.
Llegir mésDemà s’inaugura a l’Anònima l’exposició ‘Art Confinat’, amb obres d’una vuitantena d’artistes bagencs
Es tracta d’una mostra pictòrica amb més d'un centenar d’obres d’artistes de casa nostra que plasmen el pols de l’art en temps de confinament. Es podrà visitar gratuïtament fins al 31 d’agost, de 19 a 21 h.
Llegir mésTreballs de pavimentació en un tram del carrer Indústria, dijous i divendres
Formen part del Pla de millora de l’Espai Públic 2020, que preveu millores de calçades a vint carrers de la ciutat
Llegir mésTall de trànsit en un tram del carrer Cadí, a partir de demà
Durant 10 dies, Aigües de Manresa farà treballs de renovació de la xarxa d’aigua potable
Llegir mésTreballs de pavimentació a un tram del Passeig i al carrer Major, a partir de demà
Formen part del Pla de millora de l’Espai Públic 2020, que preveu treballs a les calçades de 20 carrers de la ciutat
Llegir mésAVUI DIMARTS: Roda de premsa per informar de la Festa Major de Manresa 2020
Dia: 24/08/2020
Hora: 6 de la tarda
Lloc: Sala de premsa de l'Ajuntament de Manresa (plaça Major, 1, baixos)
Intervenen:
-Marc Aloy Guàrdia, alcalde de Manresa
-Joan Calmet Piqué, regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
-Anna Crespo Obiols, regidora de Cultura i Festes
Llegir mésL’Ajuntament de Manresa manté una Festa Major inèdita que compleix totes les condicions de seguretat de la Covid
El govern recorda que no es farà cap dels actes multitudinaris habituals i que el programa, que s’ha reduït substancialment, ja es va dissenyar tenint en compte tots els protocols de seguretat decretats per la pandèmia. Les noves mesures anunciades pel president Torra aquest dilluns no representen un canvi significatiu pel que fa als espectacles culturals organitzats en recintes tancats o perimetrats, amb aforaments limitats, entrades preassignades i control d’accés, com seria el cas dels actes de la Festa Major.
Llegir mésTreballs de canalització elèctrica al Polígon de Bufalvent, a partir de demà
L’actuació tindrà lloc als carrers Pau Miralda i Doctor Ferran. Es mantindrà el pas de vehicles en doble sentit de circulació
Llegir més