Sala de premsa

imagen

Treballs d’Aigües de Manresa a l’entorn de la carretera de Santpedor, necessaris per no posar en risc les instal·lacions, a partir de demà

Demà dimecres s’inicien unes obres de canalització a la carretera de Santpedor, que comportaran restriccions a la mobilitat. Aigües de Manresa ha determinat que, malgrat la situació actual, l’actuació és imprescindible per no posar en risc les instal·lacions i es durà a terme seguint tots els protocols de seguretat.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa tanca la part de rotació els pàrquings municipals i permet el manteniment dels mercats per a l’abastiment d’alimentació

L’Ajuntament de Manresa ha acordat el tancament, a partir d’avui i mentre estiguin en vigor les mesures especials del coronavirus, de l’aparcament de rotació als pàrquings municipals (Quatre Cantons, Puigmercadal i Centre Històric). Pel que fa als mercats a l’aire lliure, es mantenen pel que fa a les parades de productes alimentaris, per a l’abastiment de la població. D’altra banda, l’alcalde ha fet una nova resolució de serveis mínims per al personal municipal.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa estableix la gratuïtat de la zona blava i redueix a la meitat el transport urbà

Des d’aquest migdia, l’estacionament regulat en superfície (zona blava i zona taronja) a la ciutat de Manresa queda suspès al 100% i per tant serà gratuït. Aquest matí de dilluns ja no s’ha sancionat cap usuari. D’aquesta manera es podrà estacionar lliurement en aquests espais mentre duri l’actual situació de mesures excepcionals per evitar la propagació del coronavirus Covid-19. D’altra banda, el servei de bus urbà entre setmana es regularà com en dissabte, amb una freqüència del 50% aproximadament i un reforç de la línia 8, que passa per Sant Joan de Déu.


Llegir més
imagen

COVID-19: EL CIO ROMANDRÀ TANCAT FINS EL 26/03 O FINS A NOU AVÍS

Degut a les mesures preses com a prevenció per a la propagació del COVID-19, l'Ajuntament de Manresa suspèn la seva activitat laboral i decreta serveis mínims

Llegir més
imagen

La Fundació “la Caixa” i CaixaBank refermen amb l’Ajuntament el suport als projectes culturals i festius de Manresa

Representants de CaixaBank i l´Ajuntament de Manresa han signat tres convenis, pels quals la Fundació “la Caixa” canalitza, a través de l’Acció Social de CaixaBank, un total de 45.500 euros per contribuir durant el 2020 a la realització d'activitats culturals, Festa Major i projectes vinculats a Manresa 2022.

Llegir més
imagen

Els Vespres a la Lluvià tanquen el cicle amb totes les entrades esgotades

La iniciativa de la Fundació Turisme i Fires de Manresa en col·laboració amb l’Anella Verda ha aplegat més de 600 persones a la Torre Lluvià i al seu entorn, deixant paleses les grans potencialitats d’aquest espai patrimonial al bell mig de la natura.

 

Llegir més
imagen

Ajuntament i Generalitat creen una comissió gestora de casos per fer seguiment individualitzat dels joves amb vulnerabilitat social de Manresa

La comissió tècnica ha començat a treballar per estudiar individualment els casos dels joves que van ser desallotjats ahir de dues finques de Manresa. Tots han estat atesos avui per Serveis Socials de l’Ajuntament, continuen tenint allotjament provisional i tindran seguiment de Creu Roja.


Llegir més
imagen

Culmina el projecte de teatre per a la inclusió i transformació social amb la presentació d’un vídeo amb les entitats participants

La Casa Flors Sirera ha acollit aquesta tarda la presentació del vídeo del projecte “MOU-Teatre. Arts escèniques, inclusió i transformació social”, que s’ha elaborat pel fet que a causa de la pandèmia de la Covid-19 no es va poder finalitzar el projecte. A l’acte hi ha assistit representants de l’Ajuntament i de les entitats que han participat en el projecte, que promou la transformació social a través de les arts escèniques.


Llegir més
imagen

Maria Picassó signa la imatge de la Festa Major de Manresa 2020, que tindrà un acte de benvinguda amb els membres manresans de la companyia Parking Shakespeare

Un grup de persones amb la mascareta posada mirant el castell de focs. Una imatge colorista i al més pur estil Maria Picassó. La il·lustradora manresana, amb una sòlida trajectòria internacional, signa la imatge d’aquest any de la Festa Major de Manresa, que ha estat presentat aquest matí. A causa de la pandèmia de la Covid-19, la festa d’aquest any no tindrà pregó institucional, però sí un acte de benvinguda, que anirà a càrrec dels tres components manresans de la companyia Parking Shakespeare, el dimecres 26 d’agost.


Llegir més

Presentació del vídeo de tancament del projecte de teatre social "MOU-TEatre"

Dia: 28/07/2020
Hora: 7 de la tarda
Lloc: Casa per la pau i la solidaritat Flors Sirera
Intervenen:

-Anna Crespo, regidora de Cultura i Festes

-Mariona Homs, regidora d'Acció i Inclusió social

-Tàtels Pérez, directora artística del projecte MOU-TEatre-Arts Escèniques

-Amb l'assistència de representants de les entitats que han participat al projecte: Ampans, Centre d’inserció sociolaboral PILS, centre de Menors de St Martí, Centre de dia St Francesc, Club Social Mosaic i Centre Residencial Mutuam Manresa

Llegir més
imagen

El cicle Sons del Camí tanca la seva setena edició amb molt bona resposta del públic

L’edició del 2020 del cicle de músiques amb ànima, marcada per la Covid-19 i que ha portat a l’organització a ajustar la programació i els espais i a prendre les mesures sanitàries necessàries per a desenvolupar els concerts d’una manera segura per als espectadors i els artistes, ha comptat una alta participació i una gran satisfacció del públic. A més, en consonància amb els valors de Manresa 2022, permetrà fer una aportació econòmica en clau de solidaritat a l’Associació Siriana Integració i Concòrdia.­

Llegir més

Presentació de la imatge de la Festa Major 2020 i explicació de més actes destacats

Dia: 27/07/2020
Hora: 11 del matí
Lloc: Sala de premsa de l'Ajuntament de Manresa (plaça Major, 1 baixos)
Intervenen:

-Anna Crespo, regidora de Cultura i Festes 

-Joan Orriols, president de Manresa de Festa

-Maria Picassó, il·lustradora i autora de la imatge de la Festa Major 2020

-Participants en actes de la Festa Major

Llegir més
imagen

El conseller Bernat Solé visita l’Ajuntament de Manresa per analitzar conjuntament amb el govern municipal polítiques de transparència i participació a la ciutat

El conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé Barril, ha visitat aquesta tarda l’Ajuntament de Manresa, on s’ha reunit amb l’alcalde, Marc Aloy Guàrdia, i representants del govern municipal, per analitzar eines per incrementar la transparència i la participació a nivell local.


Llegir més
imagen

Manresa ret un emotiu homenatge als manresans de la Lleva del Biberó amb motiu del seu centenari

El 25 de juliol de 1938, un total de 291 joves manresans nascuts el 1920, i que per tant tenien 17 o 18 anys, van ser cridats al front de la Guerra Civil. 67 hi van morir. D’altres, després de la guerra es van exiliar. A tots, l’experiència els va marcar la vida. Els membres que continuen vius de la que es va anomenar Lleva del Biberó fan cent anys aquest 2020. A Manresa n’hi ha cinc, i un d’ells, Salvador Farrés Oliveras, ha estat present a l’acte d’homenatge i d’estrena d’una placa commemorativa, que ha tingut lloc aquest matí a la plaça Sant Domènec.


Llegir més