Sala de premsa

imagen

CRÒNICA: La Taula d’Emergència per a l’Abordatge de les Violències Sexuals de Manresa proposa un paquet de mesures per combatre la problemàtica de manera integral

El Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa ha acollit aquesta tarda la Taula d’Emergència per a l’Abordatge de les Violències Sexuals, a la qual han assistit representants del govern i dels grups municipals, de diversos departaments de la Generalitat i l’Institut Català de les Dones, del col·lectius feministes i el Consell Municipal de la Dona, cossos de seguretat i representants veïnals. A la reunió s’ha consensuat un document amb sis punts per combatre de manera integral la problemàtica de la violència masclista. Destaca la creació d’una taula de persones expertes, l’anunci que es treballarà l’educació sexual i afectiva a les escoles, la futura creació a Manresa dels Serveis d’Atenció Especialitzada (SIE) i culminar l’elaboració del protocol d’abordatge de les violències sexuals.

Llegir més
imagen

El mercat agrari de la plaça Major es trasllada demà a la muralla del Carme

Amb motiu de la celebració de la Fira de Santa Llúcia a la plaça Major  

 


 

Llegir més

Junta Local de Seguretat Extraordinària i Urgent

Dia: 12/12/2019
Hora: 6 de la tarda
Lloc: Ajuntament de Manresa (alcaldia - 2a planta)
Intervenen:

-Miquel Buch, conseller d'Interior de la Generalitat, Miquel Buch

-Valentí Junyent, alcalde de Manresa

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa inicia els treballs de reparació del parquet del pavelló del Pujolet

Aprofitant la manca d’activitat esportiva a causa de la Covid-19, s’està posant a punt la pista de cara a la nova temporada.

Llegir més

Treballs d'Aigües de Manresa al Camí de Sant Pau, a partir de demà

Amb motiu d’aquest treballs, que tenen una durada de 4 setmanes, l’entrada de vehicles al barri de Sant Pau es realitzarà per l’accés proper al Pont Vell i la sortida pel vial proper a la rotonda de Fabriques.

 

Llegir més

Tall de trànsit al carrer de les Piques, a partir de demà

A causa d'uns treballs de canalització soterrada d'Endesa

Llegir més
imagen

El pla de desescalada avança a partir de dilluns amb l’obertura de comerços amb atenció individual i cita prèvia i de bars i restaurants amb menjar per emportar

El pla de quatre fases aprovat pel govern de l’Estat també estableix que les activitats s’hauran de desenvolupar en condicions de seguretat, autoprotecció i distanciament social, i que els establiments hauran de ser periòdicament desinfectats i higienitzats.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa demana als propietaris i administradors de locals comercials i d’habitatges que siguin flexibles en el cobrament dels lloguers

L’Ajuntament de Manresa ha adreçat cartes als propietaris i administradors de locals comercials o bé d’habitatges de la ciutat en què, en el marc de la situació derivada del coronavirus, els demana que siguin flexibles en la gestió de les rendes amb els seus llogaters, amb mesures com rebaixes, ajornaments i condonacions, sempre que sigui possible. L’Ajuntament s’ofereix a fer de mitjancer per facilitar la bona entesa entre els diversos agents i recorda que fer front a les conseqüències econòmiques de la pandèmia ha de ser una tasca compartida .


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa reparteix ordinadors, tauletes i connexions a Internet a famílies vulnerables per facilitar el seguiment ‘on line’ del curs a tot l’alumnat

Complementant l’acció del departament d’Educació, l’Ajuntament de Manresa està repartint entre alumnat de famílies pertanyents a col·lectius vulnerables ordinadors, tauletes mòbils i connexions a Internet, per tal que tots els alumnes puguin seguir el curs. L’acció es concentra sobretot als alumnes de final d’etapa.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa proposa rutes de natura per als més petits en la seva passejada diària de desconfinament

Es proposen rutes curtes, amb sortida des de diversos punts de la ciutat, que permeten passejar per espais verds, sense allunyar-se a més d’un quilòmetre de casa. Les propostes volen contribuir a distribuir millor la població i evitar així les aglomeracions en algunes places i carrers de la ciutat.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa recorda que els establiments de restauració poden servir a domicili per fer front a la crisi

L’Ajuntament de Manresa recorda als establiments de restauració que amb un tràmit senzill i àgil, a través de la web, poden servir menjar a domicili en aquells casos que no tinguessin l’autorització.


Llegir més
imagen

El CEDEM inicia a partir de dilluns diverses propostes formatives online per a emprenedors i empreses

La programació inclou tres píndoles formatives impartides a través del canal d’Instagram del CEDEM, a càrrec de Lluís Serra, Marc Vilaplana i Jordi Rojas; i dues sessions formatives més a través de la plataforma Zoom. Totes les propostes són gratuïtes.


Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa llança una campanya amb múltiples accions de solidaritat i suport a les persones grans i els infants durant el confinament

Amb el lema “Portes tancades; finestres i cors oberts”, la regidoria d’Infància, Joventut i Persones grans impulsa un paquet d’accions amb l’objectiu d’enfortir vincles i combatre la solitud del col·lectiu de persones grans que està patint un alt nivell d’afectació per la pandèmia del Covid-19, i també per felicitar els infants que celebren l’aniversari durant el confinament. Entre les accions es proposa suport telefònic a gent gran, felicitar aniversaris amb cançons per telèfon, club de lectura telefònic o l’enviament d’un vídeo de felicitació als infants, entre altres.

 

Llegir més