Sala de premsa

imagen

La cloenda de la commemoració dels 125 anys de les Bases de Manresa reivindica el text com a mite fundacional del catalanisme

Aquesta tarda ha tingut lloc, al Palau de la Generalitat, l’acte de cloenda de la commemoració dels 125 anys de les Bases de Manresa, al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat. El president de la Generalitat, Quim Torra, ha remarcat la transcendència de les Bases de Manresa, que ha qualificat de mite fundacional del catalanisme” i que van servir per posar els fonaments d’un procés que “avui volem culminar amb la proclamació de la república catalana”. Durant l’acte s’ha presentat la publicació miscel·lània que ha editat l’Institut d’Estudis Catalans sobre els 125 anys de les Bases, hi ha hagut la recreació a càrrec de quatre actors de fragments de l’assemblea de la Unió Catalanista a Manresa, i hi ha intervingut l’Orfeó Manresà.

Llegir més
imagen

Demà s'inaugura al Casino l’exposició "Art Intermural" amb l’artista nord-americà 'Cornbread'

La mostra, comissariada per Silvia Arnau, directora de projectes de la Fundació Cuixart, es podrà veure del 23 de novembre al 6 de gener i aplega 28 obres de gran format que configuren una col·lectiva d'artistes representants de l'art urbà, graffiti i muralisme actual.

Llegir més

Acte commemoratiu del Dia Internacional per a l'eliminació de la Violència envers les dones a Manresa

Dia: 24/11/2019
Hora: 12.00 h
Lloc: plaça Major
Intervenen:

Valentí Junyent, alcalde de Manresa

Alba Camps, delegada del Govern a la Catalunya Central

Cristina Cruz Mas, regidora delegada de la Dona i Igualtat de l'Ajuntament de Manresa

Mariona Descarrega, Consell Municipal de Dona 

Llegir més
imagen

El SIAD organitza un taller per al personal que treballa en espais d’oci nocturn per detectar i prevenir comportaments sexistes

El taller es farà el dia 2 de desembre de 17 a 20 h a l’Oficina Jove del Bages. Cal inscripció prèvia enviant un correu a siad@ajmanresa.cat o trucant al tel. 93 875 23 10. La data límit per a la inscripció és el 28 de novembre.

Llegir més
imagen

L’alcalde de Manresa agraeix en un missatge de vídeo la tasca del personal sanitari i la col·laboració de la ciutadania

L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha volgut agrair en un missatge de vídeo la tasca que porten a terme els professionals de la sanitat a Manresa, així com l’excel·lent coordinació entre les institucions en el camp de la salut. L’alcalde ha agraït també la cooperació de la ciutadania, que segueix de manera majoritària i exemplar el confinament a casa. També ha remarcat la feina dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament i ha tingut  un record per als manresans i manresanes que han perdut la vida a causa del coronavirus, alhora que vol expressar la seva solidaritat amb les seves famílies.


Llegir més
imagen

El bus urbà de Manresa serà gratuït a partir de demà per a afavorir els treballadors d’activitats essencials

Aquesta gratuïtat es mantindrà, de moment, fins al 9 d’abril, mentre  sigui vigent el RD 10/2020, de 29 de març, que restringeix la mobilitat laboral a les persones que treballen en serveis essencials.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament allarga el termini per participar en l’enquesta sobre el nou sistema de gestió residus a Manresa

Atès que es van haver de suspendre dues sessions participatives presencials programades per al 26 de març passat, l’Ajuntament  anima a la ciutadania en aquest període de confinament a dir la seva fins al dia 9 d’abril,  a través de l’enquesta del web municipal, concretament a l’enllaç www.manresa.cat/residus.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa recorda als comerços les mesures de seguretat i higiene per prevenir la propagació del coronavirus

El consistori ha editat un cartell amb un conjunt de consells i recomanacions per fer arribar als establiments comercials als quals es permet l’obertura aquests dies. L’objectiu és recordar-los totes les instruccions de les autoritats sanitàries per tal de prevenir el contagi del coronavirus. El consistori distribuirà entre les associacions de comerciants els cartells, per tal que es puguin repartir entre els comerços de la ciutat. 

Llegir més

Tall de trànsit en un tram de la carretera de Santpedor, a partir de demà

Les afectacions, que tenen una durada de 10 dies, formen part dels treballs de canalització soterrada d’Aigües de Manresa a l’avinguda de les Bases, entre la plaça de la Creu i la plaça Prat de la Riba. Aquests treballs havien de començar avui però, per motius tècnics, arrencaran demà.

Llegir més

Treballs urgents d'Aigües de Manresa, demà al barri del Xup

L''actuació té una durada de quatre dies, durant els quals es prohibirà l'estacionament de vehicles a la zona dels treballs.

 

Llegir més

Treballs d'Endesa a la carretera de Santpedor, el proper 8 d'abril

Eren uns treballs previstos per aquest final de mes de març, però s'ajornen uns dies per motius tècnics

 

Llegir més
imagen

ExpoBages 2020 no es farà en la data prevista però s’estudia poder-la celebrar més endavant

L'organització voldria que la Fira esdevingués un estímul per a la reactivació econòmica, un cop s'hagi superat l'epidèmia de Coronavirus

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa dona consells per ajudar a tenir cura de les persones de més edat

Amb motiu de la situació de confinament, es plategen diverses recomanacions que s’han editat en un cartell, sota el lema “Cuidem la nostra gent gran”

 

Llegir més