Sala de premsa

imagen

L’Ajuntament de Manresa expressa la seva condemna més enèrgica al nou cas de presumpta violació en grup d’una menor i crida a participar a l’acte de rebuig de dimarts

Davant el nou cas de presumpta agressió sexual d’una noia menor d’edat per part de quatre homes, que han estat detinguts, la passada matinada a Manresa, el govern i tots els grups municipals de l’Ajuntament volen expressar la seva consternació i el seu rebuig més absolut a aquesta acció i reiterar el seu compromís per eradicar tot tipus de violència contra les dones. El consistori fa una crida a participar massivament a l’acte convocat per les entitats feministes, de rebuig a aquesta nova presumpta agressió, que tindrà lloc dimarts dia 16, a les 8 del vespre, a Sant Domènec.

Llegir més

Presentació de la nova urbanització de la baixada dels Drets, via Sant Ignasi i Vidal i Barraquer

Dia: 14/07/2019
Hora: 11 del matí
Lloc: Plaça dels Drets (cantonada c/ Sobrerroca / Joc de la Pilota)
Intervenen:

Llegir més
imagen

Aigües de Manresa inicia dimarts una renovació de canonades que obligarà a tallar completament el trànsit en un tram de la carretera de Santpedor

Durant un període d’unes sis setmanes, a partir de dimarts vinent, un tram de la carretera de Santpedor estarà totalment tallat al trànsit. El motiu és la renovació de canonades d’aigua potable, al tram al costat dels Dipòsits Vells. S’han habilitat circuits de trànsit alternatius, i es demana evitar si és possible circular en vehicle per la zona mentre durin els treballs.


Llegir més
imagen

Un Big Escape al Balç, un pelegrinatge musical i un taller d’esgrima antiga, novetats destacades de les Festes de Sant Ignasi

Del 20 al 31 de juliol els carrers Sobrerroca, Sant Miquel, plaça Major i voltants acolliran, també, els actes ja clàssics com el cicle de concerts Sons del Camí, les visites guiades, la caminada nocturna de Montserrat a Manresa, el Concurs d’aparadors del Centre Històric i el sopar a la fresca.

Llegir més
imagen

L'Oficina Jove del Bages impulsa la campanya "Desmarca’t de la violència envers les dones" entre l’estudiantat

La campanya es durà a terme la setmana del 25 al 28 de novembre a través dels Punts al Pati i el Punt al Campus i consistirà en portar a terme dinàmiques per fer reflexionar a les persones joves sobre la violència que pateixen les dones.

Llegir més
imagen

Avui es presenta al Casino l’agenda llatinoamericana mundial 2020 amb el lema “Tsunami 4.0 a la vista! La revolució digital que ve”

La presentació, que  tindrà lloc a les 7.30 de la tarda a la Sala d’Actes, anirà a càrrec del politòleg. periodista i un referent de la Pau a Catalunya, Jordi Armadans, i de la germana Regina Goberna, responsable de comunicació i tractament de xarxes del Monestir de Sant Benet

Llegir més
imagen

El Conservatori celebra divendres Santa Cecília amb una gran tarda musical i un acte de reconeixement a Salvador Alapont

L’acte començarà a les 17.30 h de la tarda i oferirà un munt de concerts de grups i músics del Conservatori Municipal de Música de Manresa.

 

Llegir més
imagen

Alumnes de 5 anys de Manresa escenifiquen el Manifest Commemoratiu dels Drets dels Infants al Saló de Sessions de l’Ajuntament, dedicat aquest any al respecte

En l’acte celebrat aquest matí al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa, infants de 5 anys de les escoles FEDAC i Puigberenguer de Manresa han escenificat el manifest dels Drets dels Infants a través d’un conte que han treballat sobre el respecte a la diferència. L’acte ha estat presidit per l’alcalde, Valentí Junyent.

Llegir més
imagen

Manresa s'adhereix de nou a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus que enguany posa l’accent en la reducció

Amb aquest objectiu l’Ajuntament de Manresa porta a terme una campanya de difusió de consells per exhortar a reduir els residus que es generen en la vida quotidiana en quatre grups de productes: els plàstics, el malbaratament alimentari, la roba i l’oli domèstic.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa s’il·lumina de color blau i celebra l’acte central del Dia Internacional de la Infància, demà

Demà dimecres 20 de novembre, es commemora el Dia Internacional de la Infància. Manresa se suma a la proposta d’UNICEF per celebrar els 30 anys de la Convenció sobre els Drets de l’Infant per part de les Nacions Unides. Demà al matí tindrà l’acte commemoratiu de la Setmana dels Drets dels Infants, al Saló de Sessions de l’Ajuntament.

Llegir més
imagen

L'espectacle inaugural del Tocats de Lletra, ajornat per la vaga general, es farà el dimarts 17 de desembre

El recital (les)Brossa interpretat per Celeste Alías, Meritxell Cucurella-Jorba i Joana Gomila, tindrà lloc a les 8 del vespre a la Sala Petita del Kursaal. Les invitacions es podran recollir a partir de demà, dimecres 20 de novembre al mateix teatre. Igualment, Les persones que conservin l’entrada del dia 18 d’octubre només han de confirmar la seva assistència al correu del Kursaal, o presencialment, a les taquilles del teatre.

Llegir més
imagen

Manresa estrena el nou camí de la Salut de Viladordis

L’actuació, amb un pressupost de 179.982 euros, ha suposat la millora d’aquest camí que uneix la carretera BV-1225 (carretera que uneix Manresa i el Pont de Vilomara) i el nucli de Viladordis passant pel santuari de la Salut de Viladordis. Amb aquesta actuació es dona resposta a una llarga reivindicació de veïns i veïnes de Viladordis. Aquest matí se n’ha fet la presentació, amb l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, diversos regidors i representants de l’associació de veïns. 

Llegir més