Sala de premsa

imagen

Sussi Garcia, distingida amb el 5è premi del Consell de la Gent Gran de Manresa

El Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa es va omplir ahir per celebrar l’acte institucional del Dia Internacional de les Persones Grans de Manresa i l’arrencada de les Aules de la Gent Gran del curs 2019-2020. L’acte es va completar amb una conferència de l’historiador navarclí Llorenç Ferrer.

Llegir més
imagen

S’habiliten 12 places de zona blava al Passeig Pere III, al costat de l’edifici dels sindicats, per compensar la reducció en altres indrets

A partir de demà, dimecres, les 12 places d’aparcament del petit solar situat al passeig Pere III, al costat de l’edifici dels sindicats, seran de pagament. El solar s’utilitzava darrerament com a espai d’aplec de materials d’obra, de manera que ja havia anat perdent també la condició de pàrquing lliure. El contracte amb l’empresa concessionària estableix que hi ha d’haver 1.182 places de zona blava a la ciutat, i darrerament se n’han perdut per causes diverses com la implantació del camp de futbol a la plaça Milcentenari.


Llegir més

Presentació del projecte intergeneracional Art k'suma, que enguany impulsa una desfilada de models

Dia: 30/09/2019
Hora: 11.00 h.
Lloc: Taller de la dissenyadora Lucia Alcaina (carrer Guimerà, 16, 3r.1a)
Intervenen:

Rosa M. Ortega, regidora de les Persones Grans de l'Ajuntament de Manresa

Lucía Alcaina, directora d'art i dissenyadora de moda

Hermínia Pujol i Vicenta Vilardell. modistes jubilades

Carme Vidiella, col·laboradora del projecte

Llegir més
imagen

Èxit d'ocupació de les caixes niu d'ocells instal·lades a Manresa

En aquests moments hi ha 49 caixes niu instal·lades a diversos sectors de la ciutat. Un informe de l’Ajuntament de Manresa n’ha constatat l’ocupació de 27 durant aquest 2019. El projecte de caixes niu va arrencar l’any 2017 i té l’objectiu d’afavorir la reproducció d’espècies d’ocells insectívors per combatre la processionària a la ciutat de Manresa.

Llegir més
imagen

Fundació Naturgy ofereix a Manresa un innovador viatge virtual a l’espai per conscienciar sobre els reptes ambientals del planeta, la transició energètica i l’economia circular

  • El regidor de Qualitat Urbana, Via Pública i Ciutat Intel·ligent de l'Ajuntament de Manresa, Josep Gili, ha visitat avui l’Energy Challenge, que acaba d’iniciar ruta per Catalunya després de la seva presentació en el marc de la COP 25 celebrada a Madrid.

  • El gas renovable, els hàbits de consum responsable d’energia o la qualitat de l’aire són algunes de les qüestions sobre les quals es convida a reflexionar, en un viatge espacial interactiu i immersiu a bord d’un vehicle eficient de 70m2, guiat per un robot d’última generació.

  • La fundació de la companyia energètica realitzarà també, aquest mes de febrer, tallers de formació sobre eficiència energètica en diverses escoles de Manresa en el marc del seu programa Efigy Education.

Llegir més
imagen

Manresa difon les oportunitats de les noves tecnologies amb l’acte “El Bages puja al tren de les TIC”, aquest dijous

L’acte, que es celebrarà aquest dijous, 6 de febrer, a 2/4 de 7 de la tarda a la seu de la Cambra de Comerç, comptarà amb una ponència sobre 5G del director de 5G de la Mobile World Capital Barcelona, Eduard Martin, i un diagnosi del sector a la comarca, presentat per Gemma Rojas, presidenta de TIC Bages. L’acte és obert al públic.

Llegir més

Signatura d'un document amb diversos acords entre l'Ajuntament de Manresa i la Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i els Drets de la Gent Gran de Manresa

Dia: 03/02/2020
Hora: 10 del matí
Lloc: Ajuntament de Manresa (alcaldia - 2a planta)
Intervenen:

-Valentí Junyent, alcalde de Manresa

-Marc Aloy, primer tinent d'alcalde i regidor de Presidència

-Mariona Homs, regidora d'Acció i Inclusió Social

-Victor Feliu, Josep Fuentes, Mercè Soldevila i Marina Hosta, en representació de diverses entitats que formen la Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i Drets de la Gent Gran de Manresa

Llegir més

L'Ajuntament de Manresa rep demà les esportistes Melania Sorroche (boxa) i Ona Bonet (atletisme) per reconèixer els seus èxits

Dia: 03/02/2020
Hora: 13.00 / 13.30 h
Lloc: Ajuntament de Manresa (alcaldia - 2a planta)
Intervenen:

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa homenatja Jaume Navarro Torras, membre de la Lleva del Biberó, amb motiu del seu centenari

Nascut el 3 de febrer de 1920, va pertànyer a la Lleva del Biberó, un fet que l’ha marcat molt al llarg de la seva vida. Jaume Navarro va treballar als magatzems Jorba, primer portant la comptabilitat de la part dels comestibles i després com a apoderat. Aquest matí, amb motiu del seu 100 aniversari, ha rebut la visita de l'alcalde de Manresa Valentí Junyent i la regidora d’Infància, Joventut i Persones Grans, Rosa M. Ortega.

Llegir més

Treballs de canalització a la carretera del Pont de Vilomara, aquesta setmana

Formen part de l'actuació del projecte d'urbanització de la Via Sant Ignasi, plaça del Remei i carrer Bertrand i Serra

 

Llegir més
imagen

S'obre la convocatòria per concedir microcrèdits per a la rehabilitació d'habitatges buits

L’Ajuntament de Manresa concedirà microcrèdits fins a un màxim  de 12.000 euros per ajudar a rehabilitar pisos buits.  El període per a la presentació de sol·licituds finalitza el 30 d’abril. 

Llegir més

Tall de trànsit en un tram del carrer Major, demà

Per treballs d'implantació d'una autogrua

 

Llegir més
imagen

S’estrena l’exposició de logotips de la Taula de Salut Mental de Manresa

Aquesta tarda s’ha estrenat, a la biblioteca de l’Ateneu Les Bases, una exposició de 16 logotips que sorgeixen d’un  treball conjunt entre alumnes de l’Escola d’Art i persones usuàries de diversos serveis de salut mental. La mostra es podrà veure fins al 17 de febrer, i tothom qui ho desitgi podrà votar per decidir quin serà el logo de la Taula de Salut Mental de Manresa. La votació també es pot fer Internet, a través de la web municipal.


Llegir més
imagen

Màscares de Carnestoltes, un nou Espai Creatiu al Centre Cívic Selves i Carner

Tres sessions conduïdes per l’artista i escultora Mabel Nieto, permetran poder fer una proposta creativa de màscares de Carnestoltes

 

Llegir més