Sala de premsa

imagen

L’equip de govern presenta les actuacions recents i els projectes de futur en el 14è Consell de Ciutat

L’Auditori de la FUB2 va acollir, ahir a la tarda, el 14è Plenari del Consell de Ciutat de Manresa, el màxim òrgan de participació ciutadana que impulsa el consistori. L’equip de govern va repassar les actuacions dutes a terme en diversos àmbits d’acció municipal, va exposar els projectes de futur, i es va sotmetre a les preguntes i aportacions dels assistents. Els temes tractats van girar a l’entorn de la Igualtat, Esport i Cohesió Social, Centre Històric, Espai Urbà i Manresa com a ciutat turística.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament presenta el projecte “Llars i cures, feines dignes” per incentivar l’ocupació de qualitat per persones treballadores de la llar i de les cures

L’Ajuntament de Manresa ha celebrat avui una sessió informativa d’aquest nou projecte, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), adreçat a  millorar el reconeixement social i la formació de les persones que treballen en feines de la llar i cures.

 

Llegir més
imagen

El CNL busca voluntaris per posar en marxa una nova edició del Voluntariat per la llengua

El VxL és un programa que posa en contacte persones que parlen habitualment català (voluntaris) i persones que l’estan aprenent amb l’objectiu que es trobin com a parelles lingüístiques una hora a la setmana per conversar en català. L’acte d’inici d’aquesta nova edició serà el dilluns, 18 de febrer, a les 17.30 h al Centre de Normalització Lingüística Montserrat.

Llegir més
imagen

El CEDEM ofereix una sessió formativa adreçada als autònoms, ex-autònoms i microempreses per exposar en què consisteix el programa "Consolida’t"

Es realitzarà el proper divendres 8 de febrer, a les 7 de la tarda al Palau Firal de Manresa. El projecte “Consolida’t” tracta de donar suport, assessorament i formació gratuïta amb l’objectiu de fer millorar qualsevol tipus de negoci. Està subvencionat pel Departament d’Empresa, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i compta amb la col·laboració de la Fundació Universitària Martí l’Humà.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament s’adhereix a l’Agenda Urbana de Catalunya per impulsar un model de desenvolupament urbà sostenible, i Manresa serà el representant dels municipis a l’òrgan impulsor

L’Ajuntament de Manresa s’ha adherit per unanimitat de tots els grups municipals a la Declaració per una Agenda Urbana de Catalunya, impulsada per l’Assemblea Urbana de Catalunya, un òrgan amb representants d’administracions, societat civil i teixit productiu, que té per objectiu analitzar i debatre polítiques de sostenibilitat urbana per als propers anys. 


Llegir més
imagen

La poesia i el teatre protagonitzen l’acte institucional del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia a Manresa

El Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa s’ha omplert aquest migdia amb motiu de l’acte institucional per commemorar el Dia Internacional contra la LGTBIfòbia.  La poesia recitada pel escriptor i dramaturg mallorquí Sebastià Portell i l’espectacle de Xixa Teatre han contribuït a enriquir l’emotivitat d’aquesta diada.  

 

Llegir més
imagen

Manresa acull gairebé 2.800 persones a la cloenda del Cicle de Passejades de Marxa Nòrdica de la Gent Gran de la Diputació de Barcelona

Aquest any el municipi amfitrió va ser Manresa (el Parc de l’Agulla), juntament amb Santpedor (des d’on es fa fer la sortida de la Caminada) i amb la col·laboració de Sant Fruitós de Bages

Llegir més
imagen

El Kursaal acollirà diumenge l’Orquestra Simfònica del Conservatori que omplirà de jove talent la Sala Gran

Adrià Bravo, pianista i exalumne del centre, interpretarà el concert núm. 1 de Copin sota la direcció de Jordi Coll. Completarà el programa l’actuació dels joves solistes i actuals  alumnes del Conservatori, Biel Pelfort (trompeta), Clara Soler i Jan Badia (clarinets) que tocaran peces de Neruda i Krommer.

Llegir més
imagen

La Policia Local de Manresa posa en marxa un radar mòbil per controlar la velocitat i evitar accidents

La Policia Local de Manresa ha estrenat un nou radar mòbil, que utilitzarà al nucli urbà de la ciutat, especialment en carrers on s’ha detectat que hi ha vehicles circulen amb excés de velocitat. La mesura va encaminada a millorar la seguretat de conductors i vianants i evitar accidents i atropellaments. Per determinar l’indret on actua el radar es té en compte les demandes dels veïns i comerciants de la ciutat.


Llegir més

Acte Institucional per commemorar el Dia Internacional contra LGTBIfòbia

Dia: 16/05/2019
Hora: 13.00 h.
Lloc: Saló de Sessions de l'Ajuntament de Manresa
Intervenen:

Valentí Junyent, alcalde de Manresa

Cristina Cruz i Mas, regidora delegada de Dona i Igualtat

Llegir més
imagen

El Dia Internacional dels Museus estrena un itinerari pels comerços emblemàtics del Centre Històric

Dins del programa del Dia Internacional dels Museus, que se celebra aquest cap de setmana, l’Ajuntament de Manresa impulsa un itinerari per a posar en valor el patrimoni comercial de la ciutat. Es tracta d’un recorregut per diversos comerços emblemàtics del Centre Històric, de Plaça Major a plaça Valldaura. La ruta s’estrenarà en el context també de l’ExpoBages, el dia 18 de maig a les 7 de la tarda. Durant el cap de setmana també se celebra el conjunt d’actes del Dia Internacional dels Museus.


Llegir més
imagen

Manresa impulsa Òrbita jove, un juliol ple d’activitats de lleure per a joves de 13 a 16 anys

El CAE amb el suport de Manresa Jove ( Ajuntament de Manresa) ofereixen tres setmanes d’activitats durant el mes de juliol per a joves de 13 a 16 anys, una nova proposta  inclosa dins la programació d’Estiu Jove que té l’objectiu de reforçar el sentiment de pertinença a la ciutat i el coneixement dels diferents espais de Manresa i entorn.  Les inscripcions es podran realitzar a partir del dia 20 de maig a la web www.cae.cat

 

Llegir més