Sala de premsa

imagen

El govern municipal de Manresa proposa un increment general de l’1,5% de les ordenances fiscals però rebaixa el 3,5% la taxa d’escombraries

Amb l’objectiu de mantenir el nivell de prestacions en els serveis municipals, el govern municipal de Manresa presentarà en el proper Ple Municipal una proposta de modificació de les ordenances fiscals per al 2019 amb un increment de l’1,5% per a la majoria d’impostos i taxes i amb una rebaixa del 3,54% de la taxa d’escombraries. Una altra de les novetats és la creació d’una nova ordenança fiscal general reguladora de la gestió, inspecció i recaptació dels tributs i altres ingressos.

Llegir més

Seguiment de les dades de la zona d'estacionament regulat de Manresa (zona blava)

Dia: 10/10/2018
Hora: 11 del matí
Lloc: Sala de premsa de l'Ajuntament de Manresa (plaça Major, 1)
Intervenen:

-Jordi Serracanta, regidor de Qualitat Urbana, Mobilitat i Serveis

Llegir més
imagen

Una vuitantena d’emprenedors i empresaris assisteixen a la Matinal de la Reempresa de Manresa

El Palau Firal de Manresa ha acollit aquest matí la cinquena edició d'una jornada destinada a persones empresàries que busquen vendre la seva empresa i a emprenedors i emprenedores que busquen agafar el relleu d’un negoci que ja està en funcionament.

Llegir més
imagen

Manresa lluirà tots els colors de la llengua en 12a edició del festival literari “Tocats de lletra”

El festival literari tindrà lloc del 17 al 28 octubre amb 39 propostes molt atractives per seduir als amants de la poesia i la literatura. Noms consagrats com Suso de Toro, Manuel Rivas o Joan Margarit, nous valors, espectacle per als instituts i la celebració dels centenaris de les escriptores Montserrat Abelló i Maria Aurèlia Capmany seran algunes de les propostes més atractives.

Llegir més

Presentació de la Fira de l'Aixada 2019

Dia: 03/02/2019
Hora: 1 del migdia
Lloc: Espai Manresa 1522 (Carrer Mestre Blanch, 4,)
Intervenen:

-Neus Comellas, regidora de Projecció de Ciutat i Festes

-Joan Orriols, president de l'Associació Manresa de Festa

-Tàtels Pérez, de l'equip de coordinació artística

-Representant de Fundació Turisme i Fires de Manresa

Llegir més
imagen

S’ha restablert el trànsit de vehicles habitual als carrers Pujada al Castell i a la Pujada al Parc del Castell

El trànsit estava tallat per causa dels treballs de millores d’Aigües de Manresa a la xarxa d’aigua potable i clavegueram al carrer de la Pujada del Castell núm.  1-11.

Llegir més
imagen

Un nou vídeo explica què és l’Anella Verda i convida les persones de Manresa i Catalunya a descobrir-la, assaborir-la i gaudir-la

El vídeo, promogut des de la Regidoria d’Entorn Natural, ha estat elaborat a través d’una subvenció de la Diputació de Barcelona.

Llegir més
imagen

Tot a punt per a una Festa de la Llum 2019 que amplifica la idea de Manresa com a ciutat de concòrdia

Manresa ofereix, del 15 de febrer al 10 de març, una àmplia programació amb una setantena d’actes per a tots els públics.  La cargolada “Cargols de la Llum” a Sant Domènec, la inauguració d’un  Itinerari Botànic al Parc de Puigterrà, o Espais de Concòrdia -un espectacular acte de so i llum  de grans dimensions sobre la Muralla del Carme-, són algunes de les noves propostes que s’incorporen a la Festa de la Llum, que difon la idea de Manresa com ciutat de concòrdia.

 

Llegir més
imagen

Visita de la directora general de Joventut als equipaments juvenils de Manresa i el Bages

La directora general de Joventut de la Generalitat, Norma Pujol, ha estat avui a Manresa, on ha visitat els equipaments locals i comarcals de joventut i s’ha reunit amb els representants de l’Ajuntament i el Consell Comarcal. Durant la trobada s’ha parlat de la creació d’un Consell Gestor de Joventut de Catalunya, s’ha presentat l’enquesta de Joventut i s’ha fet una trobada amb regidors i tècnics de joventut de la comarca.

Llegir més
imagen

Més de 400 alumnes de 1r d’ESO han rebut la formació en transport públic urbà "Viatjo amb tu"

Es tracta d’unes sessions informatives d’una hora impartides per tècnics municipals i que s’han dut a terme en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. És una formació que s’ofereix als centres de secundària i que ja s’ha realitzat a les 8 escoles que ho han demanat.

Llegir més
imagen

L’equip de govern presenta les actuacions recents i els projectes de futur en el 14è Consell de Ciutat

L’Auditori de la FUB2 va acollir, ahir a la tarda, el 14è Plenari del Consell de Ciutat de Manresa, el màxim òrgan de participació ciutadana que impulsa el consistori. L’equip de govern va repassar les actuacions dutes a terme en diversos àmbits d’acció municipal, va exposar els projectes de futur, i es va sotmetre a les preguntes i aportacions dels assistents. Els temes tractats van girar a l’entorn de la Igualtat, Esport i Cohesió Social, Centre Històric, Espai Urbà i Manresa com a ciutat turística.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament presenta el projecte “Llars i cures, feines dignes” per incentivar l’ocupació de qualitat per persones treballadores de la llar i de les cures

L’Ajuntament de Manresa ha celebrat avui una sessió informativa d’aquest nou projecte, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), adreçat a  millorar el reconeixement social i la formació de les persones que treballen en feines de la llar i cures.

 

Llegir més
imagen

El CNL busca voluntaris per posar en marxa una nova edició del Voluntariat per la llengua

El VxL és un programa que posa en contacte persones que parlen habitualment català (voluntaris) i persones que l’estan aprenent amb l’objectiu que es trobin com a parelles lingüístiques una hora a la setmana per conversar en català. L’acte d’inici d’aquesta nova edició serà el dilluns, 18 de febrer, a les 17.30 h al Centre de Normalització Lingüística Montserrat.

Llegir més
imagen

El CEDEM ofereix una sessió formativa adreçada als autònoms, ex-autònoms i microempreses per exposar en què consisteix el programa "Consolida’t"

Es realitzarà el proper divendres 8 de febrer, a les 7 de la tarda al Palau Firal de Manresa. El projecte “Consolida’t” tracta de donar suport, assessorament i formació gratuïta amb l’objectiu de fer millorar qualsevol tipus de negoci. Està subvencionat pel Departament d’Empresa, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i compta amb la col·laboració de la Fundació Universitària Martí l’Humà.

Llegir més