Sala de premsa

imagen

L’Ajuntament presenta el projecte “Llars i cures, feines dignes” per incentivar l’ocupació de qualitat per persones treballadores de la llar i de les cures

L’Ajuntament de Manresa ha celebrat avui una sessió informativa d’aquest nou projecte, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), adreçat a  millorar el reconeixement social i la formació de les persones que treballen en feines de la llar i cures.

 

Llegir més
imagen

El CNL busca voluntaris per posar en marxa una nova edició del Voluntariat per la llengua

El VxL és un programa que posa en contacte persones que parlen habitualment català (voluntaris) i persones que l’estan aprenent amb l’objectiu que es trobin com a parelles lingüístiques una hora a la setmana per conversar en català. L’acte d’inici d’aquesta nova edició serà el dilluns, 18 de febrer, a les 17.30 h al Centre de Normalització Lingüística Montserrat.

Llegir més
imagen

El CEDEM ofereix una sessió formativa adreçada als autònoms, ex-autònoms i microempreses per exposar en què consisteix el programa "Consolida’t"

Es realitzarà el proper divendres 8 de febrer, a les 7 de la tarda al Palau Firal de Manresa. El projecte “Consolida’t” tracta de donar suport, assessorament i formació gratuïta amb l’objectiu de fer millorar qualsevol tipus de negoci. Està subvencionat pel Departament d’Empresa, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i compta amb la col·laboració de la Fundació Universitària Martí l’Humà.

Llegir més
imagen

Més de 400 persones han passat pel refugi antiaeri de la Renaixença per visitar l’exposició "I la mort va caure del cel. 80 anys dels bombardeigs franquistes a Manresa"

El divendres 18 de gener es va inaugurar l’exposició “I la mort va caure del cel. 80 anys dels bombardeigs franquistes a Manresa”, que commemora les 35 víctimes mortals que es van produir. Des de llavors hi han passat més de 400 persones, unes 200 cada cap de setmana. L’exposició es podrà veure fins al proper 3 de març al refugi antiaeri de la Renaixença. 

Llegir més
imagen

52.800 manresans són cridats a les urnes per a les eleccions municipals i 52.671 per a les europees

El Consell de Ministres ha establert que l’escrutini ha de començar amb les eleccions europees i continuar per les municipals. L’Ajuntament de Manresa desplegarà un operatiu per informar sobre la participació i els resultats de les eleccions generals d’aquest  diumenge a través del web www.manresa.cat/eleccions i de l’app Viu Manresa al mòbil.

Llegir més
imagen

Espurnes Barroques porta a Ensemble Méridien, la soprano Maria Hinojosa i l’organista Juan de la Rubia al santuari del Miracle

El Festival Espurnes Barroques es trasllada al Solsonès aquest cap de setmana on oferirà estrenes importants com les actuacions a l’església del Miracle, on es conserva el retaule més gran i espectacular de Catalunya,  i també un espectacle orientat al públic infantil.   

Llegir més
imagen

L’Agència Catalana de Turisme identifica operadors turístics de Sud-Amèrica amb potencial de vendre el Camí Ignasià i la Manresa espiritual

Abans de realitzar el viatge a Sud-Amèrica, els tècnics de l’Agència es van trobar amb els tècnics de la Fundació Turisme i Fires de Manresa per tal d’identificar els atractius i productes turístics de la ciutat i, també, el Camí Ignasià.

Llegir més
imagen

Noves visites guiades per Comerços Emblemàtics del Centre Històric

L’historiador Francesc Comas farà el guiatge que inclou establiments amb més de 75 anys, alguns dels quals formen part del catàleg patrimonial de l’Ajuntament de Manresa. El recorregut començarà a la plaça Major i acabarà a plaça Clavé i Urgell.

Llegir més
imagen

El Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa promouen la innovació en models de negoci de les empreses basats en l’economia circular

El proper 5 de juny es realitzarà una jornada dedicada a les empreses interessades a començar a fer passos cap a un nou model de disseny i comercialització que els permetrà plantejar-se nous objectius de circularitat

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa fa diverses actuacions de millora al pavelló del Pujolet

S’ha instal·lat un nou marcador, un nou armari de l’oficina de futbol sala, un reixa al local de la petanca, s’ha tancat un passadís per a  l’oficina del Club Patí i s’ha reparat els focus de la pista.

Llegir més

AVUI A LES 19.00 h: Acció de visibilització i sensibilització envers les persones LGTBI a Manresa

Dia: 22/05/2019
Hora: 19.00 h
Lloc: Carrer Arquitecte Oms (al costat del Casino)
Intervenen:

- Cristina Cruz, regidora de Dona i Igualtat

- Representants de famílies de persones LGTBI

Llegir més
imagen

Manresa acollirà 2.500 motoristes en la 7a edició de la prova motociclista Rider 1000

La sortida es farà a partir de les 6 del matí d’aquest dissabte, 25 de maig, des del pàrquing del Congost i es tancarà a les 6.00 del matí del diumenge. Demà, tothom que ho desitgi, podrà conèixer i provar motos als estands instal·lats per les diferents marques a la zona esportiva.

Llegir més
imagen

Manresa estrena un pas de vianants per la tolerància cap a les persones LGTBI

La regidora de Dona i Igualtat, Cristina Cruz, ha presentat aquest dijous al vespre un pas zebra pintat amb els colors de l'arc de Sant Martí, juntament amb dues mares. promotores de la iniciativa, que representen les famílies amb persones LGTBI de Manresa.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament signa amb la FAVM i l’AVV de les Escodines els convenis per als Plans de Desenvolupament Comunitari

El consistori atorga una subvenció de 72.000 euros a la FAVM i 54.860 a l’AVV Escodines pel col·laborar en els Plans de Desenvolupament Comunitari, amb l’objectiu d’impulsar la participació ciutadana, promocionar l’associacionisme i donar suport a programes que lluitin de forma activa contra les causes d’exclusió social.

Llegir més