Sala de premsa

imagen

L’Ajuntament de Manresa i Endesa acorden modificar el POUM per transformar l’entorn de l’Anònima en un gran espai públic en ple Centre Històric

L’acord, que es portarà al Ple Municipal del proper 15 de novembre per a la seva aprovació, permetrà disposar d’un espai lliure d’aproximadament 4.500 metres quadrats, equivalent a dues vegades la plaça Sant Domènec. Aquest acord s’haurà de traduir en una modificació del POUM, la tramitació del qual es podria iniciar aquest mateix mes de desembre.


Llegir més
imagen

Recepció a l'Ajuntament de Manresa d’alumnes de l’aula d’acollida de l’Institut Pius Font i Quer

La regidora d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich, els ha explicat els aspectes més importants de la ciutat i la feina que es porta a terme des de la corporació municipal.

Llegir més
imagen

Demà s'inaugurarà a Manresa la exposició "Mimesi i metàfora" en homenatge a Pius Font i Quer

La mostra, que es podrà veure a la Casa Lluvià fins al 24 de novembre, aplega obres de Jordi Bresolí, Sylvie Bussières, Manuela Candini, Cecilia Ferri, Jessica Ferro, Eva Figueras, Lourdes Fisa, Francesco Geronazzo, Joanpere Massana, Mar Redondo, Pere Freixa, Pilar Rosado i Antoni P. Vidal.

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa signa un conveni de col·laboració amb l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer i altres demències

L’acord, signat per l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i la presidenta de l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer i altres demències del Bages, Berguedà i Solsonès, Josefina Rovira, servirà per finançar un projecte de grups d’ajuda mútua i teràpia individual

Llegir més

Visita a les obres de remodelació ja finalitzades de la pista poliesportiva coberta de l'institut Lacetània

Dia: 03/03/2019
Hora: 1 del migdia
Lloc: Institut Lacetània (Av. de les Bases de Manresa, 51-59)
Intervenen:

-Jordi Serracanta, regidor d'Esports

-Mercè Rosich, regidora d'Ensenyament i Universitats

-Dolors Colell, directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament de la Catalunya Central

-Francesc Delis, director de l'institut Lacetània


Llegir més
imagen

El Dia Internacional de la Dona programa una quarantena d’actes i posa l’accent en la recuperació del valor històric de les dones

Activitats com un itinerari dramatitzat per Manresa, un concurs de mems adreçats a joves i adolescents, una visita a la Maternitat d’Elna, un taller d’autodefensa, xerrades i la Cursa de la Dona, seran algun dels actes estrella. El dia 11 es durà a terme l’acte institucional al Saló de Sessions.

Llegir més

Presentació del nou punt d'acollida turística i projecte audiovisual de la basílica de la Seu

Dia: 03/03/2019
Hora: 13.15 h
Lloc: Basílica de la Seu de Manresa
Intervenen:

-Valentí Junyent, alcalde de Manresa

-Joan Calmet, regidor de Turisme

-Joan Hakolimana, rector de la Seu

-Mete Codinach, responsable de gestió turística i cultural de la Seu

Llegir més

Presentació del projecte "Planta'm" - Plantada d'arbres a Manresa i altres municipis de les comarques de Barcelona

Dia: 03/03/2019
Hora: 2/4 de 5 de la tarda
Lloc: Sala de premsa de l'Ajuntament de Manresa (plaça Major, 1)
Intervenen:

-Valentí Junyent, alcalde de Manresa i diputat delegat d’Espais Naturals i Medi Ambient de la Diputació de Barcelona

-Jordi Cardoner Casaus, conseller delegat de Verd Natura

-Josep Santacreu, president de la Fundació Plant-for-the-Planet Espanya

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa manté el màxim nivell en els indicadors de transparència de la UAB per cinquè any consecutiu

El consistori manresà ha tornat a obtenir la amb la màxima puntuació –un 100% en el Segell Infoparticipa que elabora el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP), de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), com ja va fer els anys 2015, 2016, 2017 i 2018. A més a més, també ha estat reconegut novament per l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) per les seves actuacions a favor de la transformació digital.

Llegir més
imagen

Les Sabatilles Vermelles ha estat l’establiment guanyador del concurs d’aparadors de la Fira de l’Aixada 2019

El premi ha consistit en un cap de setmana a Andorra en un hotel de 4 estrelles, en règim de dormir i esmorzar amb entrada bàsica a Caldea per a dues persones.

Llegir més
imagen

Amb els últims treballs de jardineria es completa l’obra d’urbanització de la via de Sant Ignasi i carrer Vidal i Barraquer

Recentment s’han completat els treballs d’urbanització del carrer Vidal i Barraquer i una part de la via de Sant Ignasi, a l’entorn del Museu Comarcal. L’obra, d’un cost d’1,2 milions d’euros, s’ha dut a terme durant gairebé un any. Conjuntament amb les obres que s’han fet a la vorera del tram sud de la via de Sant Ignasi, Manresa estrena un nou itinerari, amb voreres amples i arbrades i calçades renovades, entre el carrer Sant Marc i el carrer Vidal i Barraquer. Aquest migdia hi fan una visita l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i els regidors Marc Aloy i Jordi Serracanta.


Llegir més
imagen

La FUB i la FUBalmes renoven indefinidament l’acord que impulsa la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya

En un acte presidit per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i amb la presència de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i la de Vic, Anna Erra, ambdues fundacions han renovat amb caràcter indefinit el contracte federatiu que va donar lloc, fa cinc anys, a la creació de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

Llegir més
imagen

El ple municipal aprova el Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC) de Manresa

Tots els grups municipals excepte el de la CUP voten a favor d'un pla estratègic que té per objectiu reduir els impactes del canvi climàtic a Manresa. En la mateixa sessió, s'aproven actuacions urbanístiques a l'àmbit de l'Alcoholera i el parc central i que Manresa es declari municipi antifeixista i s'afegeixi a la vaga feminista del 8 de març.

Llegir més
imagen

Manresa porta a aprovació del Ple municipal el pla d’acció per a la Inclusió Social 2018-2022

El Pla d’Inclusió Social 2018-2022 estableix cinc eixos estratègics a treballar, amb els corresponents objectius i accions amb l’objectiu de treballar contra les desigualtats i l’exclusió social a la ciutat de Manresa.

Llegir més