La Festa de la Llum 2016 arrenca amb força amb una excel·lent posada en escena d’un pregó infantil que ha sumat música, vinyetes i paraules per recordar els fets històrics que va viure la ciutat de Manresa al segle XIV.
Sala de premsa
Noticies del tipus : Notes de premsa
L'Ajuntament de Manresa inaugura la nova urbanització del carrer Joc de la Pilota, el lateral de la plaça Europa i entorns
L’actuació dota el Centre Històric d’un sector del tot renovat, amb prioritat per a vianants, espais més espaiosos i amables. Els treballs es va iniciar el setembre passat i donen coherència al conjunt d’actuacions realitzades els darrers anys al Centre Històric. Avui també entren en servei els nous aparcaments del carrer de la Dama, amb 44 places.
Llegir mésManresa participa a La Llagosta en el cicle de passejades per a la gent gran "A cent cap als 100"
26 manresans i manresanes van visitar ahir el municipi de La Llagosta i van fer un recorregut de 10 km fins l’Ermita de Sant Cebrià de Cabanyes.
L'Encesa de la Nova Llum i els Jardins de Llum il·luminaran aquest dissabte els carrers de Manresa
30.000 espelmes cremaran en l’acte que enguany es dedica a Muriel Casals. A més, el Centre Històric s’omplirà d’art i color amb setze propostes artístiques basades en la llum.
El pregó infantil i l'institucional enceten demà el cap de setmana central de les Festes de la Llum
Alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles Ave Maria, La Flama i La Font seran els encarregats de pronunciar el pregó infantil, demà al matí al saló de Sessions. Al vespre, el pregó institucional anirà a càrrec de Josep Alabern, director gerent d'Aigües de Manresa. És el tret de sortida del cap de setmana amb les activitats centrals de les Festes de la Llum
Llegir mésEl ple de l'Ajuntament de Manresa aprova una declaració de rebuig als actes de caràcter racista o xenòfob
En l'inici del ple municipal d'aquest vespre, tots els grups municipals de l'Ajuntament de Manresa han aprovat una declaració en què rebutgen els actes com ara la concentració que la formació política SOM Catalans, de caràcter xenòfob i racista, va intentar organitzar recentment a la ciutat.
Llegir mésEl Ple de l'Ajuntament de Manresa aprova que el regidor Miquel Davins tingui la condició de "no adscrit"
En la sessió celebrada aquest vespre, ha desestimat la petició formulada pel fins ara regidor de CiU per constituir el grup municipal d'Unió Democràtica de Catalunya. Igualment, ha aprovat la modificació del grup municipal de Convergència i Unió, que passarà a denominar-se grup municipal de Convergència Democràtica de Catalunya.
Llegir mésMuriel Parra i Israel Rodriguez guanyen el Premi Joan Vilanova de Dibuix i Gravat
Van lliurar els guardons Joan Vilanova Lleonart i l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent. Després es va inaugurar l’exposició de les obres que han participat al concurs d’enguany i que es podrà veure al Casino fins el 6 de març.
L'Ajuntament de Manresa demanarà al ministeri d'Hisenda que tingui en compte la tendència evolutiva de la població per determinar la consideració de gran ciutat
Manresa ha mantingut una població de dret per sobre dels 75.000 habitants des de 2008 i es manté en l’actualitat, però perdrà la consideració de gran ciutat els propers quatre anys pel fet que puntualment, a data 1 de gener de 2015, estava per sota d’aquests 75.000. L’INE va publicar fa unes setmanes la xifra de 74.655. Després de les gestions de l’Ajuntament per validar les dades d’empadronament, s’ha aconseguit sumar 120 persones més a aquesta xifra, per deixar la dada que es presentarà a l’INE en 74.775.