El retrat de Josep Maria Planes ja llueix, des d’ahir al vespre, al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa, que ahir es va omplir en l’acte solemne de nomenament com a Manresà Il·lustre del periodista, assassinat el 1936, a l’edat de 29 anys. L’acte va ser el colofó a tot un any d’activitats en memòria de Planes i va servir també per reivindicar la professió periodística i la llibertat d’expressió, en un moment en què el país viu amb intensitat el procés sobiranista. En l’acte d’ahir també es va fer el lliurament de la cinquena edició del premi Josep Maria Planes, que va recaure en l’equip de periodistes del Periódico que va investigar el cas Maristes.
Llegir mésSala de premsa
-
CRÒNICA. El periodista Josep Maria Planes s’incorpora a la Galeria de Manresans Il·lustres en un acte solemne a l’Ajuntament de Manresa
-
La segona part de la commemoració del 125è aniversari de les Bases de Manresa posa l’accent en l’aspecte divulgatiu
- Descoberta de la placa commemorativa del 25è aniversari del Pavelló Poliesportiu del Congost i presentació de la temporada de bàsquet
- Treballs de pavimentació a l’accés del barri del Comtals, demà
Homenatge al periodista Josep Maria Planes a la Rabassada, indret on fou assassinat, demà al migdia
Memorial Democràtic i la Comissió Josep Maria Planes celebraran demà, 23 de desembre, a les 12 del migdia, un acte en record de Planes al Mirador de la Font Groga, a la carretera de la Rabassada. Hi assistirà l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i la regidora de Cultura i Joventut, Anna Crespo. Es tracta d'un dels darrers actes emmarcats en l'Any Planes, en el marc del qual el periodista manresà va ser nomenat també Manresà Il·lustre. Per a l'acte de demà hi ha servei de busos des de Manresa i Barcelona.
Llegir mésL'alcalde de Manresa i la regidora Rosich visiten les residències de la ciutat amb motiu de les festes de Nadal
L’alcalde Valentí Junyent i la regidora Mercè Rosich han portat a terme, durant aquest matí, la tradicional ronda de visites per felicitar el Nadal als residents i també al personal que hi treballa.
Llegir mésLa farola de la plaça Gispert queda connectada a l'enllumenat públic a partir d'aquest vespre
La farola ornamental de la plaça Gispert de Manresa començarà a fer llum a partir d'aquest vespre. L'actuació forma part d'un projecte global de l'Ajuntament per millorar l'enllumenat en deu sectors de la ciutat durant els propers cinc anys.
Llegir mésL’Ajuntament i Aigües de Manresa signen un conveni pel qual la societat municipal assumeix una part del projecte de millora del camí de la Gravera
L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el director-gerent d’Aigües de Manresa, Josep Alabern, han signat un conveni pel qual la societat municipal es fa càrrec dels costos de les obres del projecte de millora del camí de la Gravera de Manresa, concretament pel que fa a la infraestructura d’aigua i clavegueram, per un valor superior a 361.000 euros.
Llegir mésLaia Servera i Manu Alonso seran els presentadors de la cavalcada de Reis que TV3 transmetrà des de Manresa
El 5 de gener, TV3 transmetrà la cavalcada de Reis des de la ciutat de Manresa. Els encarregats d’explicar tot el que passarà aquesta nit màgica a la capital del Bages seran Laia Servera, editora i presentadora del programa “Info K”, l’informatiu del canal Super3, i Manu Alonso, redactor i guionista de TV3.
Llegir més
El carrer Guimerà tornarà a ser zona preferent de vianants aquest cap de setmana
En el marc de campanya “Nadalant” per a la dinamització del sector comercial durant les festes de Nadal, els dies 23 i 24 de desembre es tornarà a tallar el trànsit de vehicles al carrer Guimerà, de 10 del matí a 9 del vespre, si bé es mantindrà el servei de transport públic, taxis, recollida de residus, neteja i vehicles autoritzats de mobilitat reduïda.
Treballs de senyalització a la plaça Pare Oriol, demà divendres
Mentrestant, es manté tallat al trànsit de vehicles el carrer Sant Magí, entre els carrers Roger de Flor i Viladordis
Llegir més
El Mercat de Puigmercadal amplia l’horari per Nadal, dissabte tancarà a les 18 h i diumenge obrirà tot el matí
El dissabte 23 de desembre en comptes de tancar a les 3 del migdia ho farà a les 6 de la tarda i el diumenge 24 obrirà de les 8 del matí a les 2 del migdia. D’altra banda, els dies 22, 23 i 24 es farà un mercat de Nadal interior amb parades d’artesans que oferiran articles de ceràmica, bijuteria, i de decoració de temàtica nadalenca.
Llegir més
La participació a les eleccions al Parlament a Manresa se situa al 34,91% a la 1 del migdia
Fins a la 1 del migdia havien votat 18.245 manresans i manresanes a les eleccions al Parlament. La xifra se situa 1,61 punts per sota del 36,52% assolit el 27 de setembre del 2015, a la mateixa hora. És la tercera més alta a aquesta hora en totes les eleccions al Parlament, des de 1984.
Llegir més
La participació a les eleccions al Parlament és del 68,72% a les 6 de la tarda a Manresa, xifra rècord a aquesta hora i 4 punts més que el 2015
Fins a les 6 de a tarda havien votat 30.944 manresans i manresanes a les eleccions al Parlament. La xifra se situa 4,08 punts per sobre del 64,64% assolit el 27 de setembre del 2015, a la mateixa hora. És la participació més alta registrada a Manresa, a aquesta hora, en totes les eleccions al Parlament, des de 1984.
Llegir més