Sala de premsa

imagen

La rotonda de la Bonavista entra en funcionament amb normalitat i permet itineraris inèdits

Venint del passeig, pujar per la carretera del Pont de Vilomara sense fer la volta per Bisbe Comas i Verdaguer. O des de la carretera de Vic, sentit sortida ciutat, poder fer la rotonda i baixar pel Passeig, evitant també la volta. Són alguns dels diversos nous itineraris que des d'aquest matí són possibles, per primera vegada, gràcies a l'obertura parcial al trànsit de la rotonda de la bonavista. Tot i algunes congestions a primera hora, durant la major part del dia el trànsit ha funcionat correctament pel sector.

Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa convoca un Ple Municipal extraordinari urgent per demanar aturar la suspensió de l'autonomia de Catalunya

L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha signat avui la resolució de convocatòria d'un Ple Municipal Extraordinari urgent, que tindrà lloc aquest dimecres, 25 d'octubre de 2017, a 1/4 de 10 del matí, per debatre una moció per aturar la suspensió de l'autonomia de Catalunya. L'Ajuntament s'afegeix així a la proposta de l'AMI i l'ACM, que han demanat als consistoris que aprovin aquesta moció de rebuig a l'aplicació de l'article 155 de la Constitució.

Llegir més
imagen

L'alcalde Valentí Junyent afirma que la UVic-UCC és un "motor econòmic i tecnològic" que afavoreix el conjunt de la societat

Junyent ha expressat la satisfacció de la ciutat per acollir per primera vegada l'acte institucional d'inauguració del curs acadèmic 2017-2018 de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), durant el qual l'exalcalde de Manresa, Juli Sanclimens, ha rebut la Medalla de la institució "per haver impulsat, com a alcalde de Manresa, la posada en marxa dels estudis universitaris a la Fundació Universitària del Bages".

Llegir més
imagen

La transició energètica cap a un nou model sostenible serà el tema del Fòrum Energia, divendres a l’Ecoviure

El fòrum, que es durà a terme al Palau Firal, està organitzat per l’Ajuntament de Manresa i oferirà 8 ponències que tracten diferents aspectes com l’energia verda, les renovables, etc. Es tracta d’una proposta per compartir experiències, innovacions i realitats a l’entorn de la transició energètica cap a un nou model sostenible.

Llegir més
imagen

La plaça Major de Manresa acull l’arrencada de la gimcana tecnològica Manresada

Alumnes de secundària de Manresa i comarca participen en una activitat impulsada pel col·lectiu d’ensenyants del Bages Lacenet, que ofereix projectes telemàtics als centres d’ensenyament.

Llegir més
imagen

Més d’un centenar de voluntaris planten 148 nous arbres a la llera del riu Cardener

Dissabte passat es va poder culminar amb èxit la plantada popular al riu Cardener, entre el Pont Vell i la Reforma, una iniciativa organitzada per la regidoria d’Entorn Natural de l’Ajuntament de Manresa.


Llegir més
imagen

Manresa es fa seu el nou nus viari de la Bonavista, en unes primeres hores amb fluïdesa de trànsit

Aquesta matinada la nova rotonda de la plaça Bonavista ha obert al trànsit amb els dos carrils per a vehicles de què disposa i més espais per a vianants. Manresa estrena així el nou eix viari en aquest punt de màxima densitat circulatòria, després de vuit mesos d’obres. Les primeres hores han estat marcades per la fluïdesa de trànsit al sector. Demà quedarà plantada la gespa a l’interior de la rotonda. Les obres continuaran encara unes setmanes al parc públic situat entre la carretera de Vic i els carrers Verdaguer i Bisbe Comas i a un tram de la carretera de Santpedor.

Llegir més
imagen

Amb la vigília de la Llum, demà, comencen a arribar els actes centrals de la festa manresana

La Marxa de les Cinc Mil Canes, els Jardins de Llum, el Misteri de la Llum i l'Arribada de la Llum, l'Aigua i la Concòrdia són alguns dels actes principals de demà, 20 de febrer, vigília de la Festa de la Llum a Manresa

Llegir més
imagen

L’Ajuntament de Manresa imposa una multa coercitiva a la SAREB per no haver regularitzat els seus habitatges buits mitjançant la venda o lloguer a preus assequibles

L’Ajuntament de Manresa ha decidit  imposar una multa coercitiva a la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria SA (SAREB) per la no regularització de pisos buits. La mesura afecta un total de 75 habitatges desocupats des de fa més de dos anys que la societat no ha regularitzat, i l’import de la sanció, que es calcula en funció de l’import del lloguer mensual mitjà i de la superfície dels pisos, s’eleva fins a més de 60.000 euros

Llegir més
imagen

Alumnes de les escoles Joviat i Valldaura recreen els fets històrics que van propiciar la construcció de la Sèquia en el pregó infantil

L’acte, que ha tingut lloc aquest matí al Saló de Sessions, dona el tret de sortida oficial a la Festa de la Llum 2018. L’alumnat que ha protagonitzat el pregó infantil ha escenificat i narrat els fets històrics que va viure la ciutat al segle XIV posant èmfasi especial en l’aigua com a valor preuat de vida.

Llegir més

Tall de trànsit al carrer Sobrerroca, dilluns vinent

Per treballs de reparació a la xarxa de clavegueram. L’actuació es coordinarà amb treball de muntatge escenogràfic de la Fira de l’Aixada.

 

Llegir més
imagen

Manresa rep els participants del cicle de passejades per a la gent gran “A cent cap als 100”

Dimecres passat, un total de 170 persones procedents de Caldes de Montbui, Sant Joan de Mediona, Martorell i Manresa van fer un recorregut per l'entorn del nostre municipi

Llegir més
imagen

RESUM PLE MUNICIPAL: L’Ajuntament de Manresa aprova el nou Pla de Camins Rurals i una proposició per continuar treballant pels drets de les dones

El Ple Municipal va aprovar ahir per unanimitat el Pla Especial Urbanístic de Camins de Manresa, un document que posa les bases per compatibilitzar l´ús agrícola i el de lleure. Així mateix va aprovar una moció per commemorar el Dia Internacional de les dones i per continuar treballant pels seus drets. També es va aprovar donar el nom de Placeta de la Mel a l’espai lliure situat a la cantonada del carrer de la Mel amb el carrer Urgell.

Llegir més
imagen

Pregó institucional de la Festa de la Llum 2018, a càrrec d'Anna Carranza i Esteve

Text íntegre del Pregó Institucional de la Festa de la Llum 2018, a càrrec de l'advocada Anna Carranza Esteve.

Llegir més