El Punt al Campus va ser aquesta setmana a les universitats de Manresa per desenvolupar-hi una activitat dinamitzada relacionada amb el Dia internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones, que se celebra el dia 25. S’hi van aplegar molts universitaris que van aportar reflexions i opinions sobre aquest tema que els afecta tan directament.
Sala de premsa
-
El Punt al Campus organitza una activitat dinamitzada sobre el Dia internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones
-
Últims dies per sol·licitar subvencions per a la preservació i millora d'elements d'interès patrimonial de Manresa
-
La Generalitat anuncia la creació d’un nou institut a Manresa de cara al curs vinent
-
Obert el termini per als paradistes per inscriure's a la Fira de l'Aixada
Els clients del Mercat de Puigmercadal tindran una hora d’aparcament gratuït o una targeta T2 per al bus urbà
A partir del 3 d’abril, els clients del Mercat de Puigmercadal que realitzin una compra mínima al voltant d’uns 10 euros a les diferents parades tindran una hora d’aparcament gratuït, o bé podran obtenir una targeta T2 per al transport públic municipal. L’Ajuntament de Manresa va assumir a principi d’aquest any la gestió directa del mercat de Puigmercadal i en aquest moment està treballant en la definició de les orientacions de l’equipament, en la línia de convertir-lo en una icona de producte saludable i de proximitat, i en la creació de la marca.
Manresa se suma dissabte a "L'Hora del Planeta" i apagarà els llums de la Seu, la Cova, l'Ajuntament, el Pont Vell i el Pont Nou
Un any més, la ciutat de Manresa s’adhereix a “L’Hora del Planeta”, una iniciativa promoguda pel World Wide Fund for Nature (WWF) a nivell mundial que consisteix en una apagada elèctrica voluntària en llars, edificis, monuments i empreses per demostrar un suport global a l’acció contra el canvi climàtic. L’apagada es farà aquest dissabte, 25 de març, entre 2/4 de 9 i 2/4 de 10 del vespre i s’emmarca en el conjunt d’accions que promou la ciutat per fomentar la sostenibilitat.
L'Oficina Jove del Bages ofereix dues xerrades informatives sobre mobilitat per a joves
Les sessions serviran per explicar les oportunitats per participar en els programes de mobilitat, tant per majors com per menors d’edat. La primera xerrada informativa, a càrrec de la Direcció General de Joventut, explicarà les oportunitats pels joves a partir de 14 anys en camps de treball a Catalunya i resta de CCAA, i la segona donarà a conèixer els programes de mobilitat internacional.
Llegir mésArrenquen dos tallers adreçats a la gent gran
La regidoria de Gent gran de l’Ajuntament de Manresa organitza dues activitats que, per una banda, tenen l’objectiu de millorar l’autoestima i, per l’altra, ajudar a guanyar en autonomia i seguretat quan es viatja en transport públic.
Llegir mésOcupació al Bages Industrial és un dels deu millors projectes d’innovació social a Catalunya
El Centre d’iniciatives per l’ocupació de l’Ajuntament de Manresa lidera el projecte Ocupació al Bages industrial, que entre d’altres reptes, té el de crear millors oportunitats d'ocupació i itineraris formatius per a joves desconnectats.
Accions de promoció al Mercat de Puigmercadal
Dia: 21/03/2017
Hora: 12 del migdia
Lloc: Oficines del Mercat de Puigmercadal
Intervenen:
-Jaume Arnau, regidor de Comerç i Mercats
-Representants dels paradistes
Llegir mésProfessionals de les polítiques de joventut debatran demà el perfil, les funcions i les característiques que han de tenir aquest col·lectiu
Més d’una dècada després del document que descrivia per primer cop els perfils d’aquests professionals, l’Associació Catalana de Professionals de Polítiques de Joventut ha engegat una enquesta i un seguit de debat per posar sobre la taula el tema i confeccionar un nou informe que sigui més pro0pi dels temps actuals. Demà tindrà lloc un d’aquests debats a Manresa, a l’espai Joan Amades.
Llegir mésLa Institució de les Lletres Catalanes impulsa més de 250 activitats per commemorar el Dia Mundial de la Poesia
Manresa acull tres actes, a l’Espai Òmnium i la Biblioteca les Bases de Manresa. A les comarques de la Catalunya Central (Bages, Berguedà, Solsonès i Anoia, Osona i Moianès) també organitzen un munt d’actes entorn d’aquest dia: recitals, presentacions de llibres i d’altres iniciatives de difusió de la poesia.
Llegir més
Dimecres la Casa Flors Sirera acollirà l’acte "I si fossis tu" per conèixer la realitat de les dones refugiades
Es tracta d’una activitat basada en una dinàmica grupal, conduïda per Betty Puerto, a l’entorn de la mostra “Podries ser tu”. Amb aquest acte, que és gratuït i obert a tothom, es pretén generar un espai de reflexió i diàleg per denunciar la desigualtat que pateixen les dones arreu del món.
Llegir mésL’Ajuntament lliura els premis dels concursos d’Aparadors i d’Instagram de la Fira de l’Aixada
El regidor de Turisme i Festes, Joan Calmet; i Jordi Puigarnau, de l’empresa Viatges Caditravel, han lliurat avui els premis a Rosa Maria Puigdellívol de la Perfuferia Regina (millor aparador) i Maria Pilar Alquézar (millora fotografia).