Avui s'ha signat la donació entre els descendents de Josep M. Rosal i d’Argullol i l'alcalde de Manresa i les pel·lícules seran dipositades a l'Arxiu Comarcal del Bages. Aquestes produccions consisteixen en la filmació “El color de tus ojos” i cinc llaunes més amb pel·lícules de temes diversos.
Llegir mésSala de premsa
Noticies del tipus : Notes de premsa
L'Ajuntament organitza un taller per aprendre a definir i implementar estratègies de comunicació a Internet
Les sessió, que es farà el dia 29 d’abril al matí al Palau Firal de Manresa, està dirigida a empresaris, personal de direcció i emprenedors que vulguin aprendre estratègies de comunicació mitjançant internet i utilitzant els cercadors com a recurs de màrqueting, així com aconseguir objectius de posicionament empresarial i identificar estratègies i implementar-les on-line.
L'AMTU clou la seva 10a Jornada amb la voluntat de convertir-se en un referent en l'àmbit de la mobilitat a Catalunya
La reunió es va celebrar ahir a Sabadell i va comptar amb la participació d’una representació de l’Ajuntament de Manresa. Recordem que Manresa va acollir l'edició de l’any passat i va aconseguir un gran èxit de participació.
L'Ajuntament organitza un taller per aprendre a definir i implementar estratègies de comunicació a Internet
es sessió, que es farà el dia 29 d’abril al matí al Palau Firal de Manresa, està dirigida a empresaris, personal de direcció i emprenedors que vulguin aprendre estratègies de comunicació mitjançant internet i utilitzant els cercadors com a recurs de màrqueting, així com aconseguir objectius de posicionament empresarial i identificar estratègies i implementar-les on-line.
Llegir mésLes taxes dels centres escolars municipals tindran el proper curs un augment moderat gràcies a l'increment d'alumnes i la reducció de la despesa
El regidor d’Ensenyament, Toni Llobet, ha anunciat que els preus augmentaran a l'entorn de l’1% i que des del curs 2010-2011 s’ha reduït el 15% els costos dels serveis i ha augmentat el 15% el nombre d’alumnes. El període de preinscripció per a les llars d’infants públiques de Manresa anirà del 5 al 16 de maig.
El Conservatori Municipal de Manresa porta la música a l'alumnat de les llars d'infants públiques
De l’1 al 7 d’abril, instrumentistes del Conservatori han visitat cinc escoles bressol de la ciutat i durant aquesta setmana 163 nens i nenes faran els concerts finals a l’Auditori de Conservatori.
L'Ajuntament de Manresa exposa el Cens Electoral per a les eleccions al Parlament Europeu
Les llistes que constitueixen el Cens Electoral es podran consultar del 7 al 14 d’’abril a l’Oficina d’Atenció Ciutadana situada a la Plaça major, 1 o bé a través de la pàgina web www.ajmanresa.cat.
El Conservatori Municipal de Música de Manresa ofereix avui un nou recital de professors i ex alumnes
El concert porta per títol “Quartet de violoncels” i anirà a càrrec d’Edgar Casellas, Queralt Garcia, Mariona Tuset i Núria Galvan. Comença a les 8 del vespre, és gratuït i té una durada d’una hora.
La Universitat de Cervera acull la presentació de la "Ruta 1714" de la qual Manresa forma part dins l'àmbit de les Viles Cremades
La presentació, que va tenir lloc aquest dijous, va comptar amb la presència del conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell; el comissari del Tricentenari a Catalunya, Miquel Calçada; i el paer en Cap de la ciutat de Cervera, Ramon Royes. La Ruta 1714, que s’inclou dins dels actes de commemoració del Tricentenari de la Guerra de Successió, aglutina un extens conjunt de recursos culturals per conèixer i viure els fets arreu del territori català.
El centre de restauració de béns mobles de Catalunya restaura la pintura barroca de l'Arbre del roser del fons del Museu Comarcal de Manresa, on sexposa per primera vegada
- La pintura, d’autor desconegut i datada de la segona meitat del segle XVII, representa l’Arbre del Roser i fa parella amb un altre quadre que s’exposa a la Sala del Barroc del Museu Comarcal,l’Arbre amb sants i santes dominics. Les dues pintures provenen de l’església de Sant Pere Màrtir, del convent dels dominics de Manresa.
- La restauració ha consistit principalment en la fixació, la consolidació, la neteja de la capa pictòrica i la col·locació en un nou bastidor.
- Durant la tardor de 1936, la brigada de salvament del patrimoni de Manresa va traslladar les obres a la Cova de Sant Ignasi, edifici que l’Ajuntament de Manresa va establir com a dipòsit per protegir els béns artístics.
- La restauració ha costat 15.415,40 euros, dels quals la Generalitat n’ha subvencionat 10.791.
Llegir més