Sala de premsa

imagen

Els responsables d'allotjaments de la comarca coneixen els projectes turístics i culturals de Manresa

Una quarantena de responsables d’allotjaments turístics de la comarca del Bages i alguns de zones properes han visitat aquest matí i migdia la ciutat de Manresa, on han fet un recorregut per diversos recursos patrimonials i turístics de la ciutat i han rebut informació de primera mà sobre projectes com Manresa 2022 o la marca Manresa com de Catalunya.


Llegir més
imagen

Comença l'enderroc que donarà pas a una placeta a la cantonada dels carrers Urgell i de la Mel

Aquest matí han començat les tasques d’enderroc a la finca situada entre els carrers Urgell i de la Mel de Manresa, que ocupa una superfície de 298 metres quadrats. Després de l’enderroc, es faran tasques d’adequació d’una petita placeta per a ús públic.


Llegir més

Presentació de la revetlla infantil sense petards 2016 i dels actes de la Flama del Canigó a Manresa

Dia: 20/06/2016
Hora: 2/4 de 2 de migdia
Lloc: Plaça Major
Intervenen:

-Anna Crespo, regidora de Cultura i Joventut

-Enric Massaneda, representant d'Òmnium Bages-Berguedà

-Joan Vilà, representant d'Imagina't

Llegir més
imagen

Cloenda del programa d'inserció laboral i transició al treball de Manresa

El programa PFI – PTT (Pla de Formació i Inserció – Pla de Transició al Treball) va adreçat a joves de 16 a 21 anys que no tenen el graduat d’ESO i els proporciona la possibilitat d’incorporar-se de nou al sistema educatiu per continuar els estudis de FP. A més, facilita l'aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball amb millors possibilitats d'obtenir una ocupació qualificada i duradora.


Llegir més
imagen

On conflueixen l’art i les noves tecnologies, tema de la primera xerrada del cicle Parlem d’Art

Els creadors de la plataforma artística Kònic thtr seran els encarregats, demà divendres 28 d’octubre a les 7 de la tarda, de la primera xerrada que es farà al Centre Cultural el Casino dins el cicle Parlem d’Art, coorganitzades amb el Centre Artístic de Manresa.


Llegir més
imagen

Dimecres la pianista Nora Bosch dóna el tret de sortida del nou cicle 'Una hora de música al Conservatori'

El cicle tindrà lloc del 2 de novembre al 4 d’abril i oferirà 9 concerts de musica clàssica, d’una hora de duració i de gran qualitat, amb entrada lliure i gratuïta.

Llegir més
imagen

Més de 200 alumnes participen en la jornada inicial del programa Idees Joves XIII

La presentació de la nova edició ha tingut lloc aquest matí al Teatre Conservatori i ha aplegat estudiants de diferents centres educatius de la capital bagenca.

Llegir més
imagen

Manresa organitza el 12 i 13 de novembre unes jornades per donar a conèixer la gastronomia i els vins del Camí Ignasià

Les Jornades gastronòmiques del Camí Ignasià, que se celebraran a Manresa els dies 12 i 13 de novembre en el marc del projecte Manresa 2022, neixen amb l’objectiu de donar a conèixer el Camí Ignasià, que va de Loiola a Manresa, i la seva gastronomia. La Fira Gastronòmica del Geoparc, un tast de vins amb el guardonat sommelier Josep Pelegrín i un ‘showcooking’ en directe seran algunes de les activitats que es duran a terme durant tot el cap de setmana, entre Sant Domènec i l’auditori de la Plana de l’Om. És una iniciativa de l’Ajuntament de Manresa, que ha desenvolupat la Fundació Alícia, amb el patrocini de l’Obra Social “la Caixa” i altres col·laboradors.


Llegir més
imagen

Alumnes i professors de Manresa ofereixen una interessant mostra dels projectes realitzats als centres, en la inauguració oficial del curs

La recentment renovada sala d’actes de l’Institut Lluís de Peguera va ser escenari ahir de la presentació d’una mostra dels projectes que es van dur a terme als centres educatius de la ciutat durant el curs passat. Un acte, presidit per l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, que és la inauguració oficial del curs escolar i en què els protagonistes són els propis alumnes i els seus professors.


Llegir més
imagen

L'Ajuntament de Manresa signa un conveni amb Unió de Pagesos i la Fundació Pagesos Solidaris per impulsar la inserció sociolaboral en el sector agrari

El seu objectiu és afavorir l’accés al mercat laboral i la formació agrària de les persones aturades demandants de feina en el sector de l’agricultura i generar millors oportunitats d’ocupació propera al territori.

 

Llegir més
imagen

Demà s'inaugura la mostra de "Fracassart" de Carles Hac Mor al Museu Comarcal

En el marc del Tocats de Lletra, a les 20.30 hores es donarà el tret de sortida a l’exposició amb les intervencions artDADÀístiques de Jesús Galdón, Xavier Giol, Miquel Àngel Marín, Elena Sixto, Vicenç Viaplana, Joan Vinuesa i Ester Xargay.

Llegir més
imagen

Afectacions de trànsit i afectacions a la mobilitat per la celebració de la cursa atlètica 10 km Urbans de Manresa

La tretzena edició de la prova esportiva se celebra aquest diumenge 30 d’octubre, a les 10.30h, i tindrà incidències a diversos carrers i canvis en el recorregut del bus urbà fins a les 13.00 h.


Llegir més
imagen

El Govern rep les claus de 40 pisos cedits per CaixaBank que destinarà a lloguer social, 7 dels quals són a Manresa

  • La consellera Meritxell Borràs ha presidit l’acte de lliurament dels habitatges a Manresa, amb l’assistència de l’alcalde Valentí Junyent.
     
  • Ha destacat que aquests immobles contribueixen a ampliar el parc públic d’habitatges i que es destinaran de forma immediata a lloguer social per a famílies en risc d’exclusió residencial
     
  • 23 dels pisos estan situats en municipis de la demarcació de Barcelona; 7 a la de Tarragona; 6 a la de Girona, i 4 a la de Lleida
     
  • La Generalitat té acordada amb diverses entitats financeres la cessió de més de 3.600 habitatges per fer front a la necessitat d’habitatge social
     

Llegir més
imagen

‘El punt al Campus’ s’inicia a les universitats de Manresa i a la Biblioteca del Campus Universitari

A principis del mes d’octubre va començar ‘El punt al Campus’, punts d’informació per a joves a les universitats de Manresa i a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa, amb l’objectiu de descentralitzar la feina que desenvolupa l’Oficina Jove del Bages. Aquest matí les regidores d’Universitats i Joventut han visitat els punts d’informació als centres universitaris.


Llegir més